Sunday 14 July 2013

Jom Kuruskan Badan!

Assalamualaikum ibu-ibu semua~ Harini da masuk puasa yang keenam di tahun 2013 ini, Ibu-ibu yang ingin menguruskan badan tu macam mana? Berjaya tak? Hehe.

Harini saya nak share tips-tips untuk mendapatkan badan yang ideal dan cantik! Sebelum tu, jom kita tengok gambar di bawah ini dulu. Gambar dibawah adalah Puan Hasmah yang berjaya menurunkan banyak berat badan sehingga ke berat badan ideal. Haa, nak tahu rahsia beliau? Jom kita tengok apa rahsianya!



Jadi jom Puan Hasmah nak sharekan apa yang beliau buat bermula dari bulan 3 tapi yang betul2 dietnya dari bulan 6 2011 :
  1. Saya kurangkan makan nasi. Mula2 makan dalam jumlah yang sedikit. Ada juga beberapa bulan saya tak sentuh nasi dalam 2 bln macam tu lah. Memang susah nak biasakan tapi lama2 saya jadi terbiasa.
  2. Saya kurangkan minum air manis terutama sekali minuman dalam tin. Gula dalam minuman tin tu sangat tinggi tau.
  3. Saya kurangkan fastfood(No KFC, No Pizza)
  4. Saya bersenam dalam rumah je. Senaman ape yang saya buat ye. Saya skipping dan saya main hullahoop yang gelung rotan gelek2 kat pinggang tu lah. ;) Memang berpeluh. Mula2 saya digelakkan oleh anak2 dan suami. Huhu..
  5. Saya mula AEROBIC kat Tmn Pulai Perdana JB dah dekat sangat dengan rumah. Baru mula 2 bln. Saya ambil program "Shape Your Body". Buat ape dengan program ni? Sebab saya perlu untuk saya bentukkan semula badan saya yang dulunya gemok dengan beraerobic. Memang terbaik!
  6. Saya banyakkan makan sayur dan makanan yang kurang kalori seperti meehoon sup. Mula2 memang tak seleralah nak makan tapi "alah bisa tegar biasa".
  7. Saya banyakkan minum air masak. Sebab air masak juga membantu untuk meningkatkan metabolisma badan kita.
  8. Saya kawal nafsu makan saya yang dulunya sangat suka makan makanan yang berlemak seperti masak lomak cili api. Haha. Maklumlah saya orang N9.
  9. Saya menjalani PROSES DETOX dengan HERB-LAX SHAKLEE. Sebab untuk kuruskan badan wajib menjalani proses penyikiran toksin dalam badan dahulu supaya mudah untuk proses penyerapan vitamin berlaku. Maklumlah dah hampir 30 tahun hidup perut ni pun dah macam2 terima jenis makanan.
  10. Saya ISTIQAMAH makan LECITHIN SHAKLEE sebab ia membantu untuk saya dapatkan berat idaman saya dan juga kalau dulu saiz jeans 34 pastu 31 dan sekarang dah saiz 29. Macam tak caye je! Tapi kena percaya~


Hebat bukan? Tapi kenapa Puan Hasmah memilih Lecithin dan Herb-Lax? Jom kita tengok kelebihan-kelebihan 2 produk kurus terhebat ini.

Lecithin mampu meneutralisekan kolesterol dalam darah. Ia membantu mengurangkan kadar kolesterol kita. Ia adalah peng-emulsi kolsterol yang yang utama. Contoh untuk mejelaskan perkataan emulsi ialah apabila kita membasuh pinggan berminyak dengan sabun, minyak itu akan ‘luruh’ mengikut buih sabun. Begitulah kolesterol di-emulsi oleh lecithin. Ia dapat mengelakkan berlakunya serangan jantung akibat saluran jantung yang tersumbat disebabkan pengumpulan kolesterol di dalamnya. Lecithin mengurangkan lemak dan kolesterol dalam badan anda!

Herb-Lax merupakan produk Shaklee yang diperbuat daripada 100% herba semulajadi yang mampu melancarkan sistem penghadaman dengan memberi nutrient kepada badan dan membuang segala toksik daripada badan. Ia juga mampu mengatasi sembelit dan melawaskan perkumuhan anda. Jadi, anda boleh makan makanan apa je kerana Herb-Lax akan merawat sistem penghadaman anda!

Sumber : www.ibuhakimhaikal.com

Saya yakin, ibu2 takkan kecewa selepas mengamalkan produk ini. Jom cuba dan rasai sendiri kehebatan Shaklee!

✆ BERMINAT? Sila Sms/Whatsupp ke 018 4044834 SEKARANG JUGA!!!

✉ boleh juga PM/inbox https://www.facebook.com/azlina.aziz.336 sy.. komen je pn boleh

✔ Dijamin HALAL
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
✔ Terbukti Berkesan

No comments:

Post a Comment