Tuesday 22 January 2013

Adakah Lelaki Perlukan Makanan Tambahan Untuk Tenaga

Mama wiwin berpendapat  lelaki perlu mengambil supplement kerana mereka lebih cenderung mendapat penyakit jantung di sebabkan stress di tempat kerja, Tabiat merokok sering dikaitkan dengan penyakit seperti koronari jantung, kanser peparu, brokintis kronik dan emfisima. Ini disebabkan kerana asap rokok atau tembakau mengandungi 4000 bahan kimia beracun.




Perkara ini menjadikan radikal bebas semakin banyak dan antioksidan yang dihasilkan secara semulajadi tidak dapat menanganinya lagi.Antara kesan2 yang disebabkan oleh radikal bebas dan kekurangan antioksidan:-
– Penuaan sebelum masa
– Imuniti badan yang lemah
– Risiko mendapat kanse
r– Masalah otot Kesan radikal bebas berkait rapat dengan penuaan (Penuaan bukan berusia sebaliknya proses tubuh menjadi ‘buruk’). Jadi kesan penuaan lebih jelas pada mereka yang tinggi radikal bebas dalam tubuhnya.Maka penting sangat untuk lelaki mengambil vitamin, dan jelasnya vitamin Shaklee yang terbaik kerana diperbuat dari bahan semulajadi dan ia menjalani ujian klinikal!
Antara vitamin Shaklee untuk lelaki yang dicadangkan:-
  1. Vitalea          - Pemberi tenaga segera & Kesihatan menyeluruh
  1. B Complex   - Memastikan kesihatan fungsi saraf, meredakan sakit kepala dan tekanan    
  1. Zink   - Zink membantu memelihara kesihatan prostat, mengekalkan keinginan seksual yang tinggi, memperbaiki kemampuan seksual lelaki, dan menghasilkan sperma yang sihat.
Untuk melihat si suami tampil cergas dan sihat sepanjang hari , jom kita para isteri memberi yang terbaik utk mereka. En suami memang susah nak makan tapi kalau mama yg sediakan dan ingatkan tiap-tiap hari pasti mereka tak berfikir panjang terus makan.. hehe macam en suami saya. Dulu memang agak susah nak makan vitamin-vitamin ni.

Testimoni saya sendiri :-Sejak mengamalkan Vitalea , Bcomplex dan zink suami saya lebih cergas walaupon tidur agak lewat malam sehingga 1pagi, esok pagi-pagi pukul 6 dah bangun. Kerja dari Klang ke KL menaiki motorsikal amat memenatkan, dulu dia kerap demam , selsema dan sakit sakit badan serta bebanan kerja yang stress dia selalu sakit kepala.  Sejak mengamalkan selama 3 bulan. jarang sekali sakit seperti dulu. Malah kelihatan agak gagah dan ceria . Jangan tunggu lama lagi para ibu, buatlah sesuatu untuk yang tersayang..... 

 PM sy di FB Azlina Aziz / Azlina Aziz II  harga yg ISTIMEWA!!

Cara membuat pesanan:

  • Email ke mama_azimazam@yahoo.com.my, atau SMS/ wassap ke 018 4044834 untuk pesanan. Dapatkan pek percubaan dari saya.
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

No comments:

Post a Comment