Wednesday 26 June 2013

Tips Untuk Meningkatkan Tahap Kesuburan Pasangan Suami Isteri



Ramai pasangan suami isteri yang sudah lama berkahwin namun tidak dikurniakan cahaya mata. Permasalahan dalam pemakanan anda dan tidak mengamalkan gaya hidup yang sihat merupakan faktor utama ketidaksuburan berlaku. Jom kita lihat tips kesuburan untuk meningkatkan kesuburan anda!

  • Vitamin A - vitamin A sangat penting untuk meningkatkan kesihatan dan kecerdasan sperm untuk membuahkan sel telur wanita. Anda boleh mendapatkannya daripada marjerin, telur atau susu. Amalkan pemakanan ini setiap hari.
  • Vitamin B6 - vitamin ini berfungsi untuk menyeimbangkan hormon anda. Hormon yang tidak seimbang mampu mengganggu sistem reproduksi anda dan tahap kesuburan anda akan merudum. Vitamin B6 boleh didapati daripada ayam, ikan atau pisang.
  • Vitamin C - ia membantu dalam pembentukan sel telur. Vitamin C yang terkenal dengan antioksidan mampu melawan radikal bebas yang akan mengganggu sistem reproduksi anda.
  • Vitamin D - ia penting untuk meningkatkan tahap kesuburan suami isteri. Ia terkandung dalam telur, mentega dan minyak ikan.
  • Vitamin E - vitamin E berfungsi untuk meningkatkan kemampuan sperm untuk membuahkan sel telur di samping mengelakkan sperm rosak. Ia juga mampu mencegah keguguran dengan menguatkan dinding rahim isteri. Ia boleh didapati daripada kekacang atau susu.
  • Zink - zink mampu meransang pertumbuhan organ seks dan mampu menghasilkan sperm yang sihat. Ia boleh didapati daripada seafoods, daging atau kekacang.
Tips kesuburan ini perlulah diamalkan pada setiap hari dengan memastikan pemakanan anda mengandungi sumber vitamin yang perlu ada seperti di atas. Namun, mungkin sukar bagi anda untuk menyediakan makanan tersebut setiap hari. Apa kata anda cuba cara yang mudah dan berkesan?

Set Kesuburan Shaklee telah menyediakan semua vitamin dan nutrient yang perlu ada untuk meningkatkan kesuburan suami dan isteri. Jadi anda tidak perlu untuk bersusah-payah mencari dan membeli makanan yang mengandungi vitamin dan mineral tersebut. Anda hanya perlu makan vitamin dan mineral lengkap yang telah disediakan dalam set kesuburan Shaklee ini. 

Kedua-dua suami dan isteri perlu mengambil :
  • Vita-Lea yang merangkumi 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh badan anda.
  • Vitamin B Complex yang mengandungi B1, B2, B3, B6, B12 dan asid folik yang bertanggungjawab untuk meningkatkan kesuburan suami isteri.
  • Vitamin C yang telah disenaraikan kelebihannya seperti dia atas.



Para suami perlu mengambil Vitamin E Complex dan Zinc Complex untuk meningkatkan kesuburan dan kematangan sperm bagi memudahkan ia membuahkan sel telur.

Para isteri pula perlu mengambil tambahan :
  • Alfalfa Complex yang berperanan untuk mengatur hormon anda dan membetulkan kitaran haid supaya tahap kesuburan anda dapat ditingkatkan.
  • Gla Complex yang mampu menstabilkan hormon wanita dan menghasilkan cecair kesuburan untuk memberi ruang kepada sperm untuk hidup dalam fallopian tube selama 5 hari sebelum membuahkan sel telur. Jadi, ia memberi potensi tinggi kepada sperm untuk membuahkan sel telur.
Alhamdulillah, ramai pengguna berpuasa hati dengan penggunaan produk ini dan berjaya hamil beberapa bulan selepas menggunakan set kesuburan Shaklee.



Jadi, apa tunggu lagi? Jom dapatkan set kesuburan Shaklee ini untuk meningkatkan Kesuburan anda dan meningkatkan peluang untuk anda hamil.

Berkat produk Shaklee Susu melimpah ruah >>> 


✔ DIJAMIN HALAL & DILULUSKAN KKM
✔ TIADA KESAN SAMPINGAN
✔ SERVIS PANTAS & KONSULTASI PERCUMA

Jika anda berminat untuk mendapatkan Set Breastfeeding Shaklee, boleh:
1. PM saya, Azlina set bersalin penyusuan dihttps://www.facebook.com/azlina.aziz.336
2. Call/SMS atau WhatsApp saya di 018 4044834


No comments:

Post a Comment