Wednesday 19 June 2013

Maintain Penghasilan Susu Di Bulan Ramadhan!

   

  
     Lagi beberapa hari bulan Ramadhan akan tiba. Ramai ibu menyusu yang risau akan kesihatan diri dan bayi mereka akibat kekurangan penghasilan susu di bulan puasa. Semasa berpuasa, ramai ibu menyusu yang akan mengalami nyahhidrat dan kekurangan tenaga untuk menyusukan bayi. Hal ini akan menjejaskan kesihatan ibu dan bayi. 


     Jadi, bagaimana untuk maintain penghasilan susu di bulan puasa? Cara yang berkesan adalah dengan mengamalkan pengambilan vitamin tambahan seperti Energy Soy Protein (ESP) dan Performance Drink dari Shaklee, anda mampu kekal bertenaga dan bayi dapat peroleh susu yang secukupnya walaupun di bulan Ramadhan. Bagaimana minuman ini boleh maintan penghasilan susu di bulan puasa? Lihat kelebihannya di bawah : 




Performance Drink

     Minuman ini mampu mampu memberi dan membekalkan tenaga terhadap ibu menyusu dengan menjaga sistem tubuh badan kita dalam sehari berpuasa dan menyusu/mengepam.

     Bantu mengelakkan dehidrasi, dan dalam masa yang sama mengawal paras cecair di dalam badan sepanjang berpuasa. Ia sangat membantu ibu menyusu semasa bulan puasa. Ibu tidak akan mengalami dihidrasi di bulan puasa dan kekal bertenaga untuk menyusukan bayi. Setelah berbuka pula, Performance Drink bantu anda untuk menambah semula tenaga. Pasti anda akan kekal ceria sepanjang puasa jika diamalkan sebelum tidur & sewaktu sahur. Minuman rasa Oren yang menyegarkan!




ESP


     Makanan dan minuman yang mempunyai GI yang rendah, dicernakan lebih perlahan dan melepaskan glukosa secara perlahan ke dalam saluran darah mampu memberi dan mengekalkan tenaga lebih lama dalam badan anda. ESP adalah minuman berkhasiat yang mempunyai GI yang rendah. Disebabkan itu, ia mampu memberi tenaga berpanjangan terutama kepada ibu menyusu yang mengalami dehidrasi dan kelesuan akibat kurangnya tenaga untuk menyusukan anak. 

     Ia juga boleh digunakan sebagai Milk Booster yang akan maintan penghasilan susu walaupun di bulan puasa. Ibu akan kekurangan cecair di dalam badan untuk penghasilan susu akibat kurangnya minum air di bulan Ramadhan. Jadi, dengan mengambil minuman ini, ibu dapat maintain penghasilan susu walaupun semasa berpuasa.
     ESP bantu kekal bertenaga sepanjang hari. Pengambilan makanan berprotein tinggi di waktu sahur boleh membantu mengurangkan rasa lapar lebih lama kerana, kadar pencernaan dan penyerapan protein adalah lebih lama berbanding makanan tinggi karbohidrat. Apabila ibu menyusukan bayi, khasiat ESP akan diserap ke badan bayi dan bayi tidak akan rasa lapar dengan cepat dan ini akan mengurangkan bayi untuk kerap menyusu. Ibu akan lebih bertenaga dan stok susu dapat dijimatkan. Ia mampu memberi kekenyangan yang tahan lama!

Pengguna prosuk ini telah memberikan respon yang baik :







Produk yang terlaris di Malaysia ini mampu membantu ibu-ibu menyusu untuk maintain penghasilan susu di bulan Ramadhan.

Berkat produk Shaklee Susu melimpah ruah >>> 

✔ DIJAMIN HALAL & DILULUSKAN KKM

✔ TIADA KESAN SAMPINGAN

✔ SERVIS PANTAS & KONSULTASI PERCUMA



Jika anda berminat untuk mendapatkan Set Breastfeeding Shaklee, boleh:

1. PM saya, Azlina set bersalin penyusuan dihttps://www.facebook.com/azlina.aziz.336

2. Call/SMS atau WhatsApp saya di 018 4044834

No comments:

Post a Comment