Thursday 27 June 2013

Alamak! Jerawat! Bagaimana Nak Hilangkannya?



Pasti anda biasa melihat muka kawan anda ataupun orang disekeliling anda dipenuhi jerawat bukan? Ataupun pada muka anda sendiri! Oh tidak! Jerawat merupakan musuh No.1 tidak kira lelaki atau perempuan kerana apabila seseorang ada jerawat, mereka akan mempunyai keyakinan yang sangat rendah untuk bertemu orang lain. Jadi, kenapa muka perlu ada jerawat? Bagaimana nak hilangkannya?

Kalau anda nak tahu, jerawat adalah sejenis penyakit kronik yang mengganggu kelenjar-kelenjar Sebaceous iaitu kelenjar yang terdapat di dalam kulit dan mengeluarkan sebum atau minyak untuk meliputi permukaan kulit manusia. Masalah jerawat boleh dilihat apabila muka, leher, dada atau belakang seseorang itu mula kelihatan bengkak-bengkak kecil yang kemerah-merahan, kehitaman ataupun bonjolan merah dan mula berisi nanah selang beberapa hari kemudian. Seram bukan?


Umumnya, masalah jerawat berlaku kerana berlakunya radang pada tisu di bahagian dalam kelenjar minyak kulit. Jika seseorang itu menghadapi masalah jerawat pada kulit, ia sering dikaitkan dengan masalah ketidakseimbangan hormon, pemakanan, persekitaran, penyakit keturunan, psikologi, pra-haid atau pun jangkitan bakteria, malahan masalah resdung juga dianggap sebagai punca yang mengakibatkan individu tersebut menghidap masalah jerawat.


Masalah jerawat berlaku seawal peringkat usia remaja yang sedang dalam proses kematangan, iaitu sekitar umur 12-16 tahun. Semasa remaja menjalani proses matang, berlaku perubahan keseimbangan hormon di mana hormon testosteron mula dihasilkan dan bertukar menjadi dihidrotestosteron di dalam kulit. Ia berlaku bagi meningkatkan kadar metabolik serta saiz badan remaja tersebut.


Jadi, bagaimana untuk elakkan jerawat dari tumbuh? Selain mengubah tabiat pemakanan yang tidak seimbang, faktor persekitaran turut memainkan peranan penting seperti berada di kawasan berkelembapan tinggi, kulit sentiasa berminyak terutamanya kulit muka, memakan ubat-ubatan tertentu seperti pil perancang dan juga penggunaan kosmetik yang kerap hingga liang-liang roma kulit tersumbat.

Dari sini, kita dapat buat kesimpulan bahawa hormon sangat memainkan peranan dalam pertumbuhan jerawat. Tapi bagaimana nak betulkan hormon? Tak nak ada jerawat lagi!

Vitamin B Complex - Ia mampu membetulkan saraf dan pemikiran anda dengan mengelakkan stress. Stress ada lah punca utama berlakunya jerawat! Hilangkan stress untuk hilangkan jerawat! Ia juga mampu meninggikan sistem pertahanan badan agar bakteria yang menyebabkan jerawat tidak mampu menembusi kulit kita. Hormon kita yang tidak stabil akan distabilkan jadi kulit akan bersih dan sihat tanpa jerawat.

Vitamin C - Vitamin C akan membentuk kolagen pada muka anda agar kelihatan lebih anjal dan tegang. Merupakan antioksidan yang terpopular agar kulit anda tidak kelihatan pucat dan kusam. Ia juga bertindak sebagai Anti-Histamine. Tiada lagi jerawat mampu hinggap di muka anda! Vitamin ini akan dilepaskan berperingkat ke badan anda agar khasiatnya dapat kekal lama dan lebih efektif!

Vitamin E - Ia disertakan dengan selenium yang melambatkan penuaan pada kulit. Ia adalah vitamin penting yang diperlukan kulit dalam mengatasi masalah jerawat dan parut. Jadi, kulit anda akan bebas dari jerawat dan parut! Vitamin E sangat baik untuk jantung dan ia mampu mempercepatkan pemulihan luka dan otot.

Cubalah tips ini daripada Shaklee untuk mendapatkan kulit yang bebas dari jerawat dan parut yang menjadi impian semua orang.




Ramai pengguna sangat berpuas hati dengan Set Kecantikan Shaklee ini. Mereka dapat melihat perubahan pada kulit mereka selepas mengamalkan vitamin penting yang diperlukan badan kita.
Cuba lihat perubahan pada kulit mereka. Bertambah bersih dan berseri.




Jadi, apa tunggu lagi? Jom dapatkan set kecantikan Shaklee untuk kulit yang cantik, bersih serta awet muda!

✆ BERMINAT? Sila Sms/Whatsupp ke 018 4044834 SEKARANG JUGA!!!


✉ boleh juga PM/inbox https://www.facebook.com/azlina.aziz.336sy.. komen je pn boleh



✔ Dijamin HALAL
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
✔ Terbukti Berkesan






No comments:

Post a Comment