Wednesday 8 May 2013

Set Berpantang

Assalamualaikum mama mama semua sihat tak ? Harap harap sihat lah yea . . Hari ni mamawiwin nak celoteh sikit pasal set berpantang . .

Hmm . . Benda apa yang harus ada dalam set berpantang kita itu :)
1.Boleh digunakan dari hari pertama kelahiran .
2.Sesuai untuk semua jenis kelahiran cth normal,czer,jaundice dan pra matang .
3.Membantu menghasilkan susu dengan cepat dan banyak .
4.Memberikan tenaga berpanjangan .
5.Anti stress,meroyan,murung .
6.Memulihkan luka dalaman dengan cepat terutamanya pada mereka yang tidak gemarkan pati haruan / leceh untuk menyediakannya .
7.Mudah diambil dan disediakan / boleh diambil dimana2 sahaja .
8.Menghindarkan sembelit .


Selain itu peringatan bagi mama mama yang baru pertama kali menimang cahaya mata ada juga sesetengah set berpantang yang tidak sesuai untuk mama dan juga baby contohnya jamu yang rata rata boleh menyebabkan cirit birit kepada baby dan ada juga ramuannya yang tidak sesuai untuk baby pramatang dan baby yang menghidap jaundice .

Bagi mama mama yang mementingkan kesihatan diri dan juga bayi serta pemulihan luka dalaman yang cepat . Mama wiwin cadangkan supaya mama mama semua mencuba set berpantang shaklee vitamin atau supllement sahklee ini dapat membantu ibu dan bayi kekal sihat bertenaga :) Set ini juga dapat membantu mama mama memproduce susu dengan banyak . .

Meh mama wiwin perkenalkan manfaat shaklee untuk set berpantang :)


1.Vitamin B Complex 
  • Vitamin b bertindak dengan asid foliks bertindak sebagai penenang dan mengelakkan stress atau meroyan dikalangan ibu berpantang ia juga berupaya meningkatkan meningkat pembentukan sel darah merah dan sangat penting untuk menukarkan makanan yang kita ambil kepada tenaga .
2.Vita Lea 
  • Sangat penting untuk diambil oleh ibu berpantang kerana vitalea mengekalkan 23 vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh tetapi sukar diperolehi sewaktu berpantang kerana banyak makanan perlu dielakkan semasa berpantang . Zat besi pula sangat diperlukan oleh tubuh untuk menghasilkan darah merah bagi menggantikan darah yang hilang semasa proses bersalin .
3.Zinc Complex
  • Sangat penting untuk membaik pulih luka dalaman dan luka jahitan . Zink juga membantu mengatasi masalah "kedinginan" selepas barsalin dan pengambilan zink bagi ibu menyusu akan menjamin bayi membesar dengan optimum 
Disarankan juga bagi mama mama mengambil :

OSTEMATRIX : Dapat memulihkan sakit belakang , kelenguhan akibat kesan epidural dan mengurangkan masalah sembelit 

ESP : Lebih dikenali sebagai MILKBOOSTER 

Ramai yang telah mencuba dan berpuas hati dengan set ini :



✔ DIJAMIN HALAL & DILULUSKAN KKM
✔ TIADA KESAN SAMPINGAN
✔ SERVIS PANTAS & KONSULTASI PERCUMA


Jika anda berminat untuk mendapatkan Set Breastfeeding Shaklee, boleh:
1. PM saya, Azlina set bersalin penyusuan dihttps://www.facebook.com/azlina.aziz.336
2. Call/SMS atau WhatsApp saya di 018 4044834

No comments:

Post a Comment