Monday 28 May 2012

KENAPA AMBILVITAMIN PERLU MINUM AIR YANG BANYAK




Ada customer yang menyoal kepada saya kenapa saya sakit pinggang dan pening semasa mengambil produk , kenapa saya membuang air kecil , air kencing berwarna hijau, Kenapa saya berasa dahaga dan panas sejak mengambil vitamin...Ada yang bertanya juga susu badan semakin berkurang sejak mengamalkan set breasfeeding shaklee........ Setelah diselidik kesemuanya, hanya satu jawapan saja 

KURANG AIR

mereka tidak meningkatkan pengambilan air selepas mengambil suplemen vitamin. Lalu menyebabkan mereka mengalami healing crisis yang teruk.


Mengapakah perlu banyak air apabila mengamalkan suplemen?

(1) Suplemen vitamin adalah dalam bentuk dos yang pekat, berbanding vitamin dalam makanan yang biasa kita makan. Vitamin dalam makanan memerlukan masa untuk diuraikan oleh tubuh, dan ada yang tak terurai pun. Sebaliknya suplemen vitamin terus dalam bentuk yang ringkas.


Analoginya, satu gelas air cukup untuk melarutkan 1 sudu gula, tapi kita perlukan lebih air untuk melarutkan 1 senduk gula.

(2) Suplemen vitamin memerlukan air untuk membuang toksin dalam badan.


Analoginya, bila kita basuh kotoran dengan air sabun, kita perlu lebih air untuk membersihkan sisa sabun itu pula.
Jadi, pengambilan air bukan main-main bila anda mengamalkan suplemen. Pastikan melebihi 3 liter sehari. Jangan risau kalau asyik rasa nak ke tandas (sebenarnya cuma persepsi saja).


Jadi, minumlah air secukupnya, agar kebaikan vitamin yang anda ambil dapat dioptimumkan sebaiknya.



Untuk maklumat lanjut boleh hubungi mama untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda juga akan diberi tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan mama.
BERMINAT? DAPATKAN DISKAUN HEBAT DAN  SEBARANG PEMBELIAN ANDA LAYAK MENDAPAT KONSULTASI PERCUMA DARI SAYA

HUBUNGI DI 016 6661328 ATAU FB : AZLINA SHAKLEE
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.



No comments:

Post a Comment