Wednesday 6 June 2012

TIPS UNTUK ANAK ECZEMA

Penyakit eczema adalah merupakan masalah penyakit kulit yang biasa dialami oleh kalangan bayi terutama pada kalangan bayi berumur antara 2 – 6 bulan. Salah satu daripada jenis penyakit eczema ialah “Atopic Dermatitis.”
atopic eczema ubat penyakit eczema rawatan penyakit eczema penyakit ekzema penyakit eczema
“Atopic” adalah merupakan masalah genetik yang akan menyebabkan daya tahan mekanisme pesakit menjadi abnormal serta kemudiannya mencetuskan simptom “oversensitivity.”
Gambar di atas diperoleh dari Dermnet.com.
Walaupun keadaan biasanya akan bertambah baik bila bayi mencapai umur 6 tahun, terdapat kemungkinan masalah penyakit kulit eczema berkekalan sehinggalah dewasa akan berlaku.
Meskipun penyakit ekzema bukanlah penyakit yang berjangkit, penyakit kulit ekzema masih merupakan penyakit yang komplikasi yang sering menyebabkan masalah keresahan dan ketidakselesaan kepada pesakit.

Testimoni Herbal Blend shaklee untuk merawat anak-anak yang mempunyai masalah eczema..  


Tips untuk anak eczema : 

Penggunaan mandian Basic H SETIAP HARI tidak digalakkan kerana ia akan mengeringkan kulit. Oleh itu, ibu-ibu kena pastikan supaya kulit anak sentiasa lembab dengan menggunakan cream yang sesuai.Gunakan Basic H SELANG SEHARI jika anak anda mengalami eczema yang teruk. Jika ibu menyusu, anda boleh mengambil nutriferon dan susukan anak anda.

Bagi anak yang berusia 1 tahun ke atas, pengambilan Meal Shakes sangat digalakkan untuk merawat sel badan anak anda daripada dalaman. Meal Shakes mengandungi protein yang membantu membaiki sel yang rosak dalam tubuh badan. Secara umum, apabila sel badan kita berada dalam keadaan sihat dan sempurna, ketahanan badan akan meningkat dan kita akan jarang ditimpa penyakit. Diingatkan yang anak anda berkemungkinan mengalami Healing Crisis seperti demam atau selsema. Saya nasihatkan supaya anda teruskan pengambilan dan memantau pada masa yang sama. Pastikan anak anda mengambil air kosong yang banyak untuk membantu mengatasi healing crisis tersebut.

PERHATIAN!!!!
Walaupun banyak testimoni yang menyatakan penggunaan Basic H dan Herbal Cream sesuai untuk kanak-kanak eczema, namun harus diingat kesan ke atas setiap individu adalah berbeza kerana terdapat pelbagai jenis eczema. Jika anak anda mengalami ekzema jenis atopik, saya tidak galakkan penggunaan Basic H kerana kulit bayi akan menjadi terlampau kering serta memudaratkan lagi keadaan eczema bayi anda. Jika ini berlaku, sila hentikan penggunaan Basic H dengan serta merta. Harap Maklum.

Sila dapatkan konsultasi yang betul daripada saya. 



BERMINAT? DAPATKAN DISKAUN HEBAT DAN  SEBARANG PEMBELIAN ANDA LAYAK MENDAPAT KONSULTASI PERCUMA DARI SAYA.

HUBUNGI DI 016 6661328 ATAU FB : AZLINA SHAKLEE
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

No comments:

Post a Comment